بهترین وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی

وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی

آیا تا کنون در محیط کسب و کار خود با مشکلات مربوط به تأمین اجتماعی مواجه شده اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است با ما همراه باشید. بطور قطع شما نیازمند برخورداری از مشاوره و خدمات حقوقی تخصصی در دعاوی مربوط به سازمان تامین اجتماعی خواهید بود.

وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی

وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی- یکی از نیارهای اساسی فعالان محیط کسب و کار، برخورداری از دانش و تجربه وکیل کسب و کار برای ارائه مشاوره و یا خدمات حقوقی در مسائل و مشکلات مربوط به بیمه تامین اجتماعی  و حق بیمه قابل پرداخت به سازمان تآمین اجتماعی است.

وکیل و نقش آن در دعاوی بیمه ای

موضوع بیمه در موارد بسیار، محل مناقشه میان کارگر و کارفرما است . گاهی نیز منجر به تشکیل پرونده و حرکت در مسیر رسیدگی های اداری یا قضایی به تخلفات می شود. در همه این موارد حضور وکیل بیمه می تواند گره گشا باشد و کمک شایانی به طرفین یک دعوای بیمه بنماید.

قانون و میزان حق بیمه

برابر قانون در هر محیط کاری، حق ‌بیمه همان وجوهی است که برابر قانون تأمین ‌اجتماعی با هدف برخورداری از مزایای آن به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

بر اساس ماده 28 قانون تأمین اجتماعی، حق‌ بیمه 30 درصد مزد یا حقوق است که 7 درصد آن بر عهده بیمه ‌شده و 23 درصد بر عهده کارفرما می‌باشد.

شکایت از کارفرما به دلیل عدم پرداخت بیمه کارگر

در موارد بسیار، مشاهده می شود کارگران نسبت به عدم پرداخت حق بیمه شان توسط کارفرما ناراضی هستند. برخی از آن ها اقدام به شکایت می کنند.  تعدادی نیز مایلند به وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنند.

قانون وزارت کار کارفرما را موظف نموده حق بیمه کارکنان خود را به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نماید. خودداری وی از انجام این امر، نوعی قانون شکنی است که می تواند کارکنان آن واحد کاری را به سمت شکایت از کارفرما هدایت کند.

مراحل قانونی رسیدگی به شکایت از کارفرما

مراحل رسیدگی به شکایت بیمه ای
مراحل رسیدگی به شکایت بیمه ای

قانون برای رسیدگی به شکایت حق بیمه، ترتیباتی را تعیین نموده است. آیین نامه های اجرایی نیز نکات مختلفی را مطرح نموده اند. از این رو لازم است افرادی که قصد شکایت دارند و یا خواهان مراجعه به وکیل هستند در این رابطه دقت نظر لازم را داشته باشند.

گام اول: مشاوره تخصصی

اولین کار، مشاوره و راهنمایی در مورد مسیر شکایت و پیگیری موضوع حق بیمه است. در این مرحله وکیل می تواند بهترین مشاور برای فرد متقاضی باشد. پس در این مورد تردید نکنید و از همان ابتدا مسیر درستی را طی کنید.

 

مراجعه به اداره کار و بیمه
مراجعه به اداره کار و بیمه

 

گام دوم: مراجعه به ادارات ذیربط

با راهنمایی وکیل، بدون شک شما نیازمند مراجعه به اداره کار و امور اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی خواهید بود. این بخش از کار ممکن است شامل یکسری اقدامات اداری و تکمیل برخی فرم های مربوط به تخلفات باشد که شما باید آن ها را انجام دهید. این کار ممکن است شامل چند نوبت رفت و آمد باشد می توانید این کارها را خود و یا توسط وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی انجام دهید.

گام سوم: ارسال فرم های شکایت به مراجع قانونی

با تکمیل فرم توسط شاکی و ارسال آن به هیئت های تشخیص بدوی ، هیئت مورد نظر موضوع را بررسی خواهد نمود. آن ها سوابق را مطالعهدو با توجه به نظر کارشناسان که جهت تحقیق در محل حضور پیدا کرده اند، آراء خود را صادر خواهند نمود.

گام چهارم: اعتراض به آراء صادره

اعتراض به آراء صادره بیمه ای

آراء صادره می تواند مورد اعتراض واقع شده و به هیئت های تجدید نظر و حتی مراجع بالاتر برود.

در همه این مراحل ، پیگیری موضوع می تواند توسط فرد شاکی یا وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی انجام پذیرد.

مشاوره و قبول وکالت در امور بیمه

آیا شما از شکایت خود اطمینان دارد؟ آیا می خواهید موضوع تخلف بیمه ای را پیگیری نمایید؟ وکیل متخصص بیمه تامین اجتماعی می تواند در این رابطه بهترین مشاور و راهنمای شما باشد.

    نظرتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    ارسال پیام
    Call Now Button