وکیل مالیات پزشکان و طلافروشان

وکیل مالیات طلافروشان و پزشکان

وکیل مالیات پزشکان و طلافروشان – بسیاری از کاربران از طریق تماس یا به صورت حضوری مشکلات خود را در مورد مالیات و پرونده های مالیاتی با ما مطرح می نمایند. در مراجعات اخیر شاهد حضور برخی پزشکان و طلافروشان هستیم . این افراد در مورد وضعیت مالیات بر درآمدشان اظهار نارضایتی می کنند. بنابراین بدنبال راههایی هستند که مشکلات مالیاتی را از سر راه خود بردارند . و بدین ترتیب با فراغ خاطر و آسودگی بیشتر به فعالیت بپردازند.

اخیراً سازمان امور مالیاتی بر روی تراکنش های بانکی برخی صنوف مانند صنف طلافروش و پزشکان تمرکز بیشتری پیدا کرده است. سازمان مورد نظر قصد دارد فعالیت آنان را بطور مستمر رصد نموده و مالیات بیشتری را از آنان طلب نماید.

نحوه شناسایی مؤدیان مالیاتی

نحوه شناسایی مؤدیان مالیاتی
نحوه شناسایی مؤدیان مالیاتی

سازمان امور مالیاتی در چند سال اخیر بر روی تراکنش بانکی حساب ویژه ای باز کرده است. از این رو در حال حاضر تقریباً حساب های بانکی کلیه افراد را تحت نظارت و کترل دارند. بدیهی است هر چه افراد یک صنف تراکنش های بالاتری داشته باشند ادارات دارایی بر روی آنها نظارت و کنترل و حساسیت بیشتری را اعمال خواهند نمود. در این میان، صنف طلافروشان و پزشکان در آستانه مواجهه جدی با سازمان امور مالیاتی قرار دارند.

فرار مالیاتی و پرونده های دعاوی مالیاتی

بررسی حساب ها و تراکنش های بانکی ، سازمان امور مالیاتی را به سمت افرادی سوق داده است که از نظر این سازمان مرتکب فرار مالیاتی شده اند. تا کنون این سازمان موفق به جمع آوری اطلاعات دهها هزار حساب بانکی شده است. مجموع ارقام متعلق به این حساب ها از مرز 20 هزار میلیارد تومان فراتر رفته است. که رقم بسیار قابل توجهی است. این ارقام از نظر سازمان امور مالیاتی یک نوع فرار مالیاتی محسوب می گردد. فرار مالیاتی برابر قانون جرم تلقی می گردد.

فرار مالیاتی
فرار مالیاتی

جالب است بدانیم ارقام مورد نظر حدود دو برابر بیشتر از مجموع ارقام مالیاتی وصول شده در سطح کشور است.

پزشکان در آستانه برخورد سازمان امور مالیاتی

از حدود یک سال پیش سازمان امور مالیاتی به پزشکان تاکید نمود از کارتخوان برای دریافت حق ویزیت استفاده نمایند. و از پزشکان خواست تا هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام برای دریافت دستگاه کارتخوان اقدام نمایند.

ارائه اظهارنامه عملکرد پزشکی

بر اساس اعلام اداره امور مالیاتی استان تهران تا کنون ۱۱ هزار نفر برای عملکرد پزشکی سال ۱۳۹۶ اظهارنامه ارائه داده اند. در حالی که حدود 20 هزار پزشک در استان تهران وجود دارند.

ثبت نام مشاغل در سامانه مالیاتی

وکیل مالیات پزشکان و طلافروشان – همه مشاغل موظف به ثبت درخواست شماره شناسه پایانه فروشگاهی (کارتخوان) از طریق درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی https://tax.gov.ir  هستند. آنان می باید ابتدا مشخصات دستگاه خود را وارد کنند. سپس در ماه نخستین پس از دریافت شناسه مزبور از طریق پیامک تلفنی نسبت به بهره برداری از آن اقدام نمایند.

کنترل اطلاعات بانکی طلافروشان

سازمان امور مالیاتی بر روی صنف طلافروشان نیز تمرکز بیشتری دارد. بگونه ای که بررسی اطلاعات بانکی طلافروشان در دستور کار سازمان امور مالیاتی قراردارد.

سازمن امور مالیاتی معتقد است صنف طلافروش کمتر از کارمندان مالیات می دهند. از این رو با بررسی حساب های بانکی طلافروشان تا کنون وضعیت مالی حدود 1400 مؤدی فعال در صنف طلا و جواهر رصد شده است.

بر این اساس، برای جلوگیری از فرار مالیاتی، مدیر کل دفتر بازرسی ویژه، مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در ابتدای هفته جاری اعلام کرد: تاکنون وضعیت مالیاتی ۱۳۹۹ مودی فعال در صنف طلا و جواهر مورد بررسی قرار گرفته است. اکنون حساب های بانکی این افراد در حال ارزیابی است و بزودی ادارات مالیاتی به سراغ افراد این صنف خواهند رفت.

وکیل مالیاتی در خدمات مؤدیان مالیاتی

اگر شما در زمره افرادی هستید که به هر دلیل دارای تراکنش بالای مالیاتی می باشید و قصد دارید از طریق وکیل مالیاتی از برخی مشکلات مالیاتی رها شوید بهتر است با وکیل مالیاتی مشاوره لازم را داشته باشید تا خدای نخواسته در آینده با چالش های بزرگ مواجه نشوید. در صورت تمایل لطفاً با ما تماس بگیرید.

    نظرتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    ارسال پیام
    Call Now Button