بهترین وکیل مالیاتی

بهترین وکیل مالیاتی

بهترین وکیل مالیاتی در تهران و شهرستان

بهترین وکیل مالیاتی کیست؟ قبل از پرداختن به این سؤال، لازم است بدانیم یکی از منابع مهم درآمد در هر کشور وصول مالیات از اشخاص حقیقی و حقوقی است. اصولاً بدون اخذ مالیات، امکان توسعه اقتصادی و انجام فعالیت های عمرانی در هیچ کشوری میسر نخواهد شد. با این وجود پرداخت مالیات رابطه تنگاتنگی با میزان بهره مندی پرداخت کنندگان مالیات، از امکانات خدماتی، رفاهی و بهداشتی دارد. بدین صورت که اگر تناسبی میان آنچه که مردم به عنوان مالیات می پردازند با  خدماتی که از آن بهره مند می شوند وجود نداشته باشد پرداخت مالیات به یک معضل تبدیل می شود. همچنین عدم وجود ابزارهای مناسب برای شناسایی منابع مالیاتی ممکن است انجام امور مالیاتی را کمی پیچیده و سخت نماید. در اینجا است که حضور بهترین وکیل مالیاتی می تواند گره برخی مشکلات و دعاوی مالیاتی را گشوده و مشکل مؤدیان مالیاتی را حل کند.

چرا بهترین وکیل مالیاتی؟

شاید تعجب کنید که چرا از عنوان «بهترین»، برای انتخاب وکیل مالیاتی استفاده شده است. تعجب نکنید زیرا کم نیستند تعداد افرادی که در امور مالیاتی با اخذ وکالت نامه از موکلین خود، در زمینه رفع مشکلات آن ها در سطحی تخصصی فعالیت می نمایند. اما شما ناگزیر به انتخاب بهترین ها در میان آن ها هستید. همین موضوع سبب انتخاب این واژه برای دستیابی به انتخاب بهترین وکیل مالیاتی می شود .

وکیل متخصص امور مالیاتی

وکیل متخصص در امور مالیات به خوبی می داند از کدام ظرفیت ها و مجاری قانونی باید استفاده نماید. او می داند رعایت تمامی اصول و قواعد حقوقی و حرفه ای، می تواند موکلش را از مزایای مشاوره با وکیل متخصص بهره مند سازد. او باید با تمامی دعاوی مالیاتی آشنا باشد و بتواند پرونده های مالیاتی را به خوبی مدیریت نماید. به طور قطع شما به چنین وکیلی بهترین وکیل مالیاتی اطلاق خواهید نمود.

دعاوی مالیاتی

دعاوی مالیاتی
دعاوی مالیاتی

یکی از مهم ترین اقدامات وکیل مالیاتی، قبول پرونده های دعاوی مالیاتی است. این پرونده ها می تواند از طرف اشخاص حقیقی یا حقوقی مختلف ارائه شود. موضوعات متنوعی وجود دارد که در امور مالیاتی منشاء دعوا در مراجع اداری یا حتی قضایی است. برخی از موضوعات عبارتند از:

  • فروش املاک و دارایی،
  • درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی
  • ارزش افزوده
  • شرکت های فاقد فعالیت
  • خانه های خالی
  • نقل و انتقال خودرو
  • خرید و فروش املاک
  • سرقفلی و اجاره
  • اظهارنامه مالیاتی

موضوع مالیات امری تخصصی و پیچیده است و ناآگاهی مؤدیان مالیاتی در مواردی ممکن است کار آنان را به طرح دعاوی و یا حضور در مراجع قضایی بکشاند.

مالیات بر خانه های خالی

یکی از موضوعات مالیاتی که طی سال های اخیر بطور مرتب تکرار می شود، موضوع اخذ مالیات خانه های خالی است. حتی در مرداد ماه 1399 منجر به تصویب قانونی در مجلس برای اخذ مالیات از خانه های خالی شد. هنوز ساز و کار این امر اجرایی نشده است ولی آنگونه که انتظار می رفت نیز نتوانست موجب مهار افزایش اجاره مسکن در شهرهای بزرگ شود. بنابراین بسیاری از افراد هنوز نمی دانند اخذ مالیات در این مورد چگونه صورت می گیرد و اصولاً میران مالیات بر چه اساس تعیین می گردد.

مالیات نقل و انتقال خودرو و ملک

از اواخر سال 1398 طی هماهنگی سازمان امور مالیاتی کشور  با سازمان ثبت اسناد و املاک، طرح برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی به دفاتر اسناد رسمی، در اجرای تکلیف قانونی مقرر در تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیات های مستقیم و آیین نامه اجرایی آن اجرا شده است.

بر این اساس، مقرر گردیده است اخذ مالیات الکترونیک نقل و انتقال املاک مسکونی در تهران به دفاتر اسناد رسمی ارجاع شود. از این رو استعلام گواهی مالیات نقل و انتقال املاک مسکونی مناطق ۲۲ گانه تهران فقط از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت می گیرد.

هدف از اجرای طرح مورد نظر کاهش هزینه های وصول مالیات، تکریم مؤدیان مالیاتی اعلام شده است. با این وجود هنوز ناهماهنگی هایی در این رابطه وجود دارد. که ممکن است کار مؤدیان را کمی سخت نماید.

طرح مالیات بر عایدی سرمایه(ملک، خودرو، سکه، ارز و سهام)

مالیات بر سکه و ارز و سهام
مالیات بر سکه و ارز و سهام

در مرداد ماه 1399 در مجلس شورای اسلامی، طرح مالیات بر عائدی سرمایه از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شده است.

هدف از اجرای طرح، موارد زیر عنوان شده است:

حمایت از تولید و سرمایه گذاری مولد،

کاهش نوسانات بازارهای دارایی از جمله خودرو، مسکن، طلا و ارز

و همچنین جلوگیری از افزایش قیمت ناگهانی این بازارها.

در ماده 3 این طرح،  اموال و دارایی های مشمول مالیات بر عایدی سرمایه به شرح ذیل عنوان شده است:

الف – اموال و دارایی های غیر منقول شامل املاک و حق واگذاری محل(موضوع مالیات های مستقیم)

ب – اموال و دارایی های منقول شامل خودرو و وسایل نقیله موتوری، سکه ، ارز ، انواع سهام و اوراق بهادار

این طرح نیز از هم اکنون نگرانی را برای افرادی که در این زمینه مشغول فعالیت هستند فراهم آورده است.

به گونه ای که نمی دانند چگونه و با کدام مکانیزم ها مالیات آنان محاسبه و از آنان اخذ خواهد شد.

در این موارد بهترین وکیل مالیاتی کسی خواهد بود که بتواند راه مناسب و در عین حال قانونی را فرا روی مؤدیان بگشاید.

و آنان را از درگیر شدن در پرونده های تخلف و یا جرم مالیاتی برهاند.

جرائم مالیاتی

پیچیدگی و سخت شدن مسیرهای پرداخت مالیات و ناتوانی برخی از افراد در پرداخت مالیات ممکن است کار را سخت تر نماید.

 نتیجه آن نیز احتمالاً اعمال مقررات سنگین تر و یا اعمال جریمه و حتی تشکیل پرونده های مجرمانه خواهد بود.

در این صورت نگرانی زیادی برای عاملان نپرداختن مالیات ایجاد می شود.

آنها در چنین شرایطی ممکن است به دنبال بهترین وکیل مالیاتی باشند.

مراجع ذی صلاح جرائم مالیاتی

در حال حاضر سه دسته از مجاری نظارتی برای حل اختلافات مالیاتی و کنترل تخلف و حتی جرم مالیاتی وجود دارد. این سه گروه نظارتی عبارتند از:

اول) مراجع شبه قضایی اداری شامل مرجع حل اختلاف بدوی و تجدید نظر و شورای عالی مالیاتی که به رفع اختلافات مؤدیان مالیاتی و سازمان امور مالیاتی می پردازند.

دوم) هیدت عالی انتظامی مالیاتی و دادستانی انتظامی مالیاتی . این مراجع بر رفتار و عملکرد مامورین سازمان امور مالیاتی می پردازند.

سوم) دادگاه ویژه جرایم مالیاتی که رسیدگی به پرونده های جرایم مالیاتی را بر عهده دارد.

در همه موارد فوق وکیل مالیاتی می تواند مسیر هدایت شده و مناسب تری را برای پرداخت مالیات در برابر مؤدیان ایجاد نماید و بر نگرانی های آنان خاتمه دهد.

وکیل متخصص امور مالیاتی

بهترین وکیل مالیاتی به طور قطع باید بر قوانین و مقررات مالیاتی مسلط باشد.

سیستم مالیاتی را بشناسد. بر نحوه پیگیری اختلافات مالیاتی و دعاوی آن کاملاً  احاطه داشته باشد.

در همه مواردی که می تواند منشا ابهام و یا بروز اختلاف و یا طرح دعوا در امور مالیاتی باشد،

حضور وکیل مالیاتی موجبات دفاع از حقوق واقعی مودیان را فراهم خواهد آورد و ارائه خدمات مشاوره تخصصی در این زمینه قطعاً ارزشمند خواهد بود.

    نظرتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    ارسال پیام
    Call Now Button