وکیل مالیاتی تهران

وکیل مالیاتی تهران

وکیل مالیاتی تهران – مالیات و دردسرهای آن در شهرهای بزرگ، بسیاری از صاحبان مشاغل و مدیران شرکت های خصوصی را دچار مشکلات عدیده کرده است. شفاف نبودن عملکرد و ناآشنایی با قوانین و برخی تغییرات در بخشنامه ها و آیین نامه های مورد عمل سازمان امور مالیاتی موجب شده است رفت و آمد مؤدیان مالیاتی به ادارات دارایی چند باره شود و نتیجه مورد انتظار نیز ایجاد نشود.

وکیل مالیاتی تهران آماده است در این موارد ضمن ارائه مشاوره حقوقی و مالی مناسب ، شما را از مراجعات مکرر به ادارات دارایی بی نیاز سازد. بنابراین اگر شما در زمره کسانی هستید گه در مورد پرداخت مالیات های خود نگران هستید بهتر است با مشاوران و وکلای متخصص امور مالیاتی ما جلسات کارشناسی برگزار نمایید.

اقدامات وکیل مالیاتی تهران

اقدامات وکیل مالیاتی تهران
اقدامات وکیل مالیاتی تهران

اقدامات وکیل مالیاتی تهران می تواند در یک یا چند حوزه مختلف باشد. البته این فعالیت ها فقط در تهران انجام نمی شود. در موارد خاص وکیل مالیاتی تهران می تواند وکالت شما را در شهرهای مختلف بر عهده بگیرد. حوزه های فعالیت وکیل مالیاتی تهران شامل موارد ذیل می باشد:

حوزه مشاغل و صنوف

مالیات مشاغل
مالیات مشاغل

اگر فعالیت افراد در قالب شرکت و مؤسسه نباشد ، مالیات مربوطه مربوط به اشخاص حقیقی خواهد بود. نمونه بارز این نوع از فعالیت ها مربوط به مغازه داران است. از این رو همه کسبه و مغازه داران مشمول مالیات بر مشاغل و یا مالیات اشخاص حقیقی خواهند شد.

حوزه خرید و فروش و اجاره ملک

مالیات های مشمول خرید و فروش و اجاره املاک تابع قانون مالیات های مستقیم می باشد. این نوع از مالیات ها را بر اساس نوع اقدامات مشمول مالیات می توان به شرح زیر دسته بندی نمود:

  • مالیات بر اجاره املاک بر اساس ماده 53 قانون مالیات های مستقیم
  • مالیات بر نقل و انتقال املاک مسکونی به استناد مواد 59 و 64 و 77 قانون مالیات های مستقیم
  • مالیات بر حق واگذاری محل تجاری یا حق سرقفلی و حق کسب و پیشه به استناد ماده 59 و تبصره 2 آن

حوزه شهرک های صنعتی و مناطق ویژه و آزاد

در قیاس با مناطق آزاد تجاری ، مناطق ویژه دارای بخشودگی مالیاتی کمتری هستند. لذا توصیه می شود فعالین این حوزه با مشاوره تخصصی با وکیل مالیاتی تهران در یک مسیر منظقی حرکت کنند .

حوزه وارادات

این نوع از مالیات می تواند شامل مواردی نظیر: “حقوق گمرکی”، “سود بازرگانی”، “ثبت سفارش اتومبیل” و “حق ثبت” باشد. در همه این موارد وکیل مالیاتی تهران می تواند مشاور و وکیل مورد اعتماد شما در انواع دعاوی مالیاتی باشد.

 شرکت ها و مؤسسات خصوصی

نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها و مؤسسات تجاری 25 درصد می باشد. شرکت های تجاری موظف هستند 4 ماه پس از پایان سال مالی، اظهارنامه مالیاتی را تسلیم ادارات امور مالیاتی نمایند. باید دانست مدیرانی که در این مورد قصور داشته باشند تحت شرایطی ممنوع الخروج خواهند شد.

وکالت مالیات بر حقوق

کارفرمایان و صاحبان کسب و کار موظف هستند به استناد مواد 84 تا 86 قانون مالیات های مستقیم در زمان پرداخت حقوق کارکنان خود، نسبت به کسر مبلغ مالیات اقدام و آن را تا پایان ماه به اداره امور مالیاتی واریز نمایند. گاه این موضوع محل اختلاف مؤدیان مالیاتی با اداره مالیات و حتی کارکنان ذیربط می شود. برای پرهیز از دردسرها و درگیری های مالیاتی و مشکلات مربوط به اداره کار، بهترین کار مشورت با وکیل مالیاتی تهران است.

وکالت مالیات بر ارزش افزوده

مالیات ارزش افزوده
مالیات ارزش افزوده

از سال 1387 یک نوع مالیات وارد تقسیم بندی های مالیاتی گردید. این مالیات همان مالیات بر ارزش افزوده بود که از تاریخ 1/ 7 / 1387 به مورد اجرا درآمد. وظیفه مشولین قانون ارزش افزوده آن است که در سامانه مربوط به این قانون ثبت نام نمایند. سپس مالیات بر ارزش افزوده را هنگام خرید، از مشتریان دریافت و در پایان سال مالی آن را به حساب اداره دارایی واریز نمایند.

فعالیت های  مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده

  • ارائه خدمات در قبال مابه ازاء
  • انتقال عین یا منافع کالا در قالب هر نوع معامله اعم از صلح، هبه ، فروش و…
  • واردات از مرزهای مجاز و مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه گردشگری به گمرکات کشور
  • صادرات به خارج از کشور از طریق مرزهای مجاز و مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی

وکیل مالیاتی تهران مشاور مالیاتی افراد جامعه

بهترین وکیل مالیاتی تهران آماده است تا راهنمای شما شهروندان گرامی در تمامی موضوعات مالیاتی باشد. با ما در تماس باشید.

    نظرتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    ارسال پیام
    Call Now Button