وکیل دعاوی شرکت

وکیل دعاوی شرکت

وکیل دعاوی شرکت ، وکیل شرکت ها ، وکیل شرکت های خصوصی ، وکیل شرکت در تهران

شماره تماس برای هماهنگی با وکیل : 44096954-021 

 وکیل شرکت ها

وکیل دعاوی شرکت در زمره مهم ترین اشخاصی است که همه شرکت ها باید در مورد آن حساسیت از خود نشان دهند. نمی توان در شرایط موجود بدون داشتن پشتوانه دانش حقوقی وکیل در هیچ کسب و کاری موفق عمل کرد. شرکت های تجاری که همواره در حال داد و ستد و فعالیت اقتصادی هستند بیش از هر گروه دیگری از کسب و کارها نیازمند برخورداری از وکیل دعاوی تجاری می باشند.

 وکیل  شرکت های خصوصی

اگر بخواهیم در مورد وظایف وکیل دعاوی شرکت بیشتر بدانیم باید سری به یکی از شرکت های بزرگ بزنیم و از نزدیک با شرح وظایف وکیل آن شرکت آشنا شویم. ما در این جا حتماً به بخشی از این وظایف اشاره خواهیم کرد. اما باید دانست در یک جمله مهم ترین وظیفه یک وکیل شرکت ، جلوگیری از وارد آمدن مخاطرات و آسیب های حقوقی به شرکت و به حداقل رسانیدن دعاوی علیه آن است. علاوه بر این، وکیل شرکت می تواند اقدامات زیر را ساماندهی و به آن ها رسیدگی نماید.

وظایف وکیل دعاوی شرکت
وظایف وکیل دعاوی شرکت

مهم ترین اقدامات وکیل شرکت در تهران

  • ارائه مشاوره های حقوقی در تمام زمینه ها به مدیران شرکت های خصوصی
  • بررسی نقاط ضعف و تهدید شرکت با هدف کاهش دعاوی و اختلافات حقوقی
  • تنظیم لوایح و دفاع حقوقی در مورد دعاوی مطرح شده علیه شرکت
  • تنظیم دادخواست و یا شکواییه علیه اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای منافع شرکت
  • حضور در مراجع قضایی برای طرح شکایت یا تقدیم دادخواست
  • حضور در جلسات دادگاههای حقوقی و یا کیفری در مورد انواع پرونده های دعاوی
  • دفاع از منافع شرکت در کلیه سازمان ها و ادارات از جمله ادارات کار ، بیمه تامین اجتماعی، ادارات دارایی، شهرداری و….
  • مذاکره حقوقی با نمایندگان سازمان ها و ادارات در جهت رفع مشکلات حقوقی شرکت
  • رسیدگی به اختلافات تجاری میان شرکت با کارکنان ، شرکاء ، پیمانکاران و مشتریان
  • تنظیم قراردادها ، فرم ها ، صورتجلسه ها و هر گونه اسناد دیگر برابر با قواعد حقوقی و آیین نامه های مصوب

حال، برخی از این وظایف را به طور مختصر مورد اشاره قرار خواهیم داد. با تشریح این وظایف متوجه خواهید شد که تا چه میزان حضور وکیل دعاوی شرکت های خصوصی در یک بنگاه اقتصادی می تواند مؤثر باشد و از بروز خسارت های جانکاه مالی به آن جلوگیری نماید.

ارائه مشاوره حقوقی توسط وکیل تجاری به مدیران شرکت های خصوصی

مدیران شرکت های خصوصی اگر می خواهند روند منطقی در فرایند اقدامات شرکت را در پیش بگیرند نیازمند دریافت مشاوره های تخصصی هستند. اطمینان داشته باشید شما در مقام مسئول شرکت و مؤسسه خود، در هر سطح و به هر میزان از دانش و تخصص باشید بطور قطع در همه مراحل کار خود از همان ابتدای تاسیس شرکت تا مرحله اوج فعالیت ها و حتی مرحله انحلال حتماً باید مشاور حقوقی در اختیار داشته باشید. ممکن است در واحدهای کوچک کسب و کار نیاز به حضور همیشگی مشاور حقوقی نباشد اما مشورت با وکیل در هر برهه از کار و فعالیت، انکار ناپذیر است.

وکیل دعاوی شرکت صرفاً به موضوع دعاوی و پرونده های قضایی رسیدگی نمی کند. وکیل شرکت در تهران می تواند شما را در همه مقاطع کاری راهنمایی و از منظر حقوقی هدایت نماید. اگر از مدیران موفقی که سکان هدایت شرکت ها و مؤسسات موفق را در اختیار دارند سؤال کنید که یکی از رموز موفقیت شما در کار چیست؟ به طور قطع به شما خواهند گفت  اقدامات حقوقی و استفاده از دانش و تجربه وکیل دعاوی شرکت.

وکیل شرکت ها در مورد نحوه ثبت شرکت و الزامات حقوقی و قانونی آن ، نحوه تنظیم قراردادها ، چگونگی ارائه خدمات به مشتریان ، نحوه بکارگیری کارکنان و…. بسیاری امور دیگر به مدیران شرکت های خصوصی مشاوره و راهنمایی خواهد داد.

مشاوره توسط وکیل دعاوی شرکت

بررسی نقاط ضعف و تهدید شرکت با هدف کاهش دعاوی و اختلافات حقوقی

از مهم ترین اقدامات وکیل دعاوی شرکت، بررسی نقاط قوت و ضعف شرکت از منظر حقوقی و پیدا کردن خلاء ها و چالش هایی است که ممکن است شرکت با آن مواجه باشد . وکیل دعاوی شرکت با مطالعه و تسلط بر قوانین کار، قانون تجارت، قانون مدنی، قانون بیمه و… همچنین تطبیق و مطابقت آن با نحوه فعالیت شرکت و مؤسسه خواهد توانست مشکلات موجود را آنالیز کرده و به مدیر و مدیران شرکت راههای برون رفت و مقابله با چالش ها را بگوید. بدین ترتیب وکیل قبل از آنکه شرکت در آینده با کوهی از مشکلات در حوزه کار، بیمه ، مالیات و….مواجه شود، خواهد توانست از بروز دردسرهای آتی پیشگیری نماید.

تنظیم لوایح و دفاع حقوقی در مورد دعاوی مطرح شده علیه شرکت

بسیار اتفاق می افتد که شرکت ها با انواع دعاوی مواجه می شوند. کمتر شرکت و مؤسسه ای را می توان یافت که با دادخواست ها و شکایت هایی از سوی دستگاههای دولتی،  مشتریان، سهامداران ، طلبکاران و حتی کارکنان مواجه نشده باشد. این بخش از فعالیت ها چه در حوزه وظایف و ماموریت دستگاههای اجرایی باشد و چه نیازمند حضور در مراجع قضایی و شبه قضایی ، وکیل دعاوی شرکت می تواند در هر مورد، اقدامات موثر حقوقی را انجام دهد.

بدیهی است شرکت هایی که با تعدد دعاوی در مراجع مختلف مواجه می شوند و بخشی از این موضوع ناشی از عدم برخورداری از توان و دانش وکیل دعاوی شرکت می باشد، در آینده  ، پیشینه خود را مخدوش نموده و ممکن است مشتریان خود را از دست بدهند. مشتریانی که طی سال ها بدست آمده اند و ریزش مشتریان می تواند گاه یک شرکت را تا مرحله نابودی پیش ببرد.

تنظیم دادخواست و یا شکواییه علیه اشخاص حقیقی و حقوقی

گاهی لازم است برای حفظ منافع واحد خدماتی یا صنعتی، وکیل دعاوی شرکت راساً اقدام به طرح شکایت یا ارائه دادخواست علیه اشخاص حقیقی یا حقوقی بنماید. تشخیص اینکه در کدام مرحله از فعالیت ها لازم است این موضوع مورد توجه و پیگیری قرار گیرد، یا از کدام مسیر باید این امر پیگیری شود، از توان مدیران شرکت خارج است. این وکیل دعاوی شرکت است که دانش لازم برای پیگیری این موضوعات را خواهد داشت. هر گونه تاخیر و اهمال و سستی در انجام این ماموریت ممکن است هر واحد تولیدی و خدماتی را با مشکلات عدیده مواجه سازد.

حضور در دادگاههای حقوقی در مورد پرونده دعاوی

بعد از انجام اقدامات اولیه حقوقی، گاه لازم می شود وکیل از طرف شرکت متبوعه در مراجع قضایی حاضر شود. این حضور برای دفاع از منافع شرکت در هر یک از مراحل رسیدگی قضایی است. اعم از اینکه حضور در دادگاههای حقوقی باشد یا دادگاههای کیفری . نحوه حضور و کیفیت دفاع از حقوق شرکت ، می تواند تاکیدی بر اهمیت نقش و حضور وکیل دعاوی شرکت در واحدهای مختلف باشد.

مذاکره حقوقی با نمایندگان سازمان ها و ادارات در جهت رفع مشکلات حقوقی شرکت

گاه برای پیگیری پرونده ها ، وکیل دعاوی شرکت لازم است با اشخاص حقیقی و حقوقی وارد مذاکره حقوقی شود . این مذاکرات ممکن است روزها و هفته ها ادامه یابد . در مواردی انجام این کار ممکن است سرنوشت برخی پرونده های مورد اختلاف را تغییر دهد .

بنابراین وکیل شرکت ها به جای عبور شرکت از مجراهای پر پیچ و خم اداری یا قضایی، مشکلات موجود را به سرعت حل می نماید . لذا بر اعتبار شرکت های خصوصی افزوده و حتی از میلیاردها ضرر و زیان به آن جلوکیری نماید.

علاوه بر این، رسیدگی به اختلافات تجاری میان شرکت با دیگران نیز مهم هستند. اختلافات میان شرکت با کارکنان ، شرکاء و …… یکی از مهم ترین وظایف تخصصی وکیل دعاوی شرکت خواهد بود.

تنظیم قراردادها ، فرم ها ، صورتجلسه ها و هر گونه اسناد دیگر

از همان ابتدای فعالیت یک واحد تجاری لازم است سنگ بنای واحد مورد نظر درست گذارده شود. بخشی از اقدامات در حیطه تخصص مدیران شرکت است. بخشی از اقدامات نیز در ید اختیار و تخصص وکیل دعاوی شرکت می باشد . به عنوان مثال، اینکه کارکنان شرکت بر اساس کدام مدل و الگو در استخدام واحد تجاری قرار گیرند؟ قرارداد استخدامی آنان چگونه باشد؟ مدت قرارداد آنها چه باشد؟  یا اینکه واحد تجاری به کدام فرم ها و صورتجلسات نیاز دارد؟ یا اسناد تجاری خود را چگونه تنظیم نماید؟ اینها موضوعات مهمی هستند که وکیل دعاوی شرکت های خصوصی می تواند در مورد آن نظر بدهد.

موارد دیگری از اسناد نیز وجود دارند که مهم هستند . وکیل دعاوی شرکت می تواند در مورد این اسناد نظر دهد. یا فرم حقوقی آن را در شرکت طراحی و یا در مورد آن مشاوره حقوقی ارائه دهد. همه اینها اسنادی است که شرکت بر مبنای آنها فعالیت خود را ساماندهی و هدایت می کند . پس باید برای آنها اهمیت قائل شد و در مورد طراحی و تنظیم آن از وکیل متخصص شرکت کمک گرفت.

وکیل متخصص دعاوی شرکت

وکیل شرکت در تهران

وکیل کسب و کار مشاور شما در شرکت

یکی از دپارتمان های تخصصی وکیل کسب و کار وکالت در امورات حقوقی و دعاوی آن و انجام مشاوره های حقوقی به مدیران شرکت می باشد. در هر مرحله از اقدامات می توانید با وکیل شرکت در تهران تماس بگیرید و ما را از مشکلات و یا خواسته ها و انتظارات خود آگاه سازید. با ما در تماس باشید.

[/vc_row]

    نظرتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*

    ارسال پیام
    Call Now Button